דלג לתוכן המרכזי

זכיינות דרך רשתות בינלאומיות – מתכון מנצח להצלחה עסקית

יזמים, בעלי עסקים ועצמאיים רבים המעוניינים בפיתוח עסקי יכולים להגשים את חזונם בכמה דרכים. אפשרות אחת היא הקמת עסק חדש מהיסוד, חשיבה על הקונספט, המוצר, השפה הויזואלית והאווירה הרצויה. אפשרות נוספת להתקדם בעולם העסקים, היא הצטרפות לזכיינות. זכיינות היא שיטה נפוצה מאוד לניהול עסק עצמאי בארץ. באמצעותה ניתן לחבור למותג מוכר ולמנף אותו גבוה. להתפתח ולגדול יחד איתו. זכיינות ברשת בינלאומית עם פריסת סניפים רחבה טומנת בחובה הזדמנויות רבות אף יותר. אז למה זכיינות דווקא ברשתות מזון, ומה עוד חשוב לדעת על זכיינות לפני שיוצאים לדרך? פאפא ג'ונס עם כמה נקודות מעניינות למחשבה. 

למה זכיינות דרך רשתות מזון?

  1. שם ודבר – זכיינות של רשת מזון היא צעד עסקי חכם ליזמים ועצמאיים בתחילת דרכם, וכן בעלי עסקים שמחפשים אפיקים נוספים. לוקחים חלק במותג מצליח, מוצר אהוב, קונספט מנצח שהוכיח את עצמו ברחבי הארץ, ובמקרה הספציפי של פאפא ג'ונס, בעולם. פותחים עסק תחת מותג מבוסס, בעל מוניטין, קהל יעד מוגדר וניסיון רב בענף המזון. 
  2. ביקוש רב – השקעה עסקית בענף המזון היא בחירה מוצלחת כי אוכל הוא צורך בסיסי, מוצר שתמיד יהיה רלוונטי. במיוחד לנוכח העובדה שאנו חיים בשגרה תובענית שלא תמיד מאפשרת להכין ארוחות ביתיות, כך שמזון מהיר לסוגיו, הוא פתרון נהדר שחוסך עבודה, זמן ומשאבים במטבח. הציבור תמיד יהיה רעב, תרתי משמע, לארוחה מהירה ופשוטה, שמגיעה חמה עד הדלת. 
  3. מצמצמים את התחרות – ברגע שנכנסים כזכיין תחת מטרייה עסקית של רשת מזון מוכרת, מקבלים לידיים מוצר מוגמר ובשל. מותג מזון שכבר מכיר את המתחרים שלו על שלל חוזקותיהם וחולשותיהם, ויודע איך להתעלות עליהם. לפיכך, בעלי עסקים ידעו כבר כיצד לסלול את דרכם בזירה התחרותית ולהביא את הרשת להישגים חדשים. 
  4. פוטנציאל גדול להתרחבות – רשתות מזון מחפשות דרכים לגדול ולהתרחב למחוזות חדשים, לפתוח עוד ועוד סניפים בנקודות מכירה שונות כדי להגדיל את קהל היעד. לכן הצטרפות לזכיינות אוכל יכולה לפתוח דלתות לקידום מקצועי והגדלת הרווחים של העסק שלכם.  

זכיינות רשת ב-8 נקודות

  1. 4 מודלים של זכיינות – זכיינות היא שיטת ניהול מאוד מקובלת בארץ ולה 4 מודלים שונים. הראשון הוא זכיינות תפעולית, במסגרתה בעל העסק הופך למנהל הסניף ואחראי על סידור הסחורות, ניהול העובדים, העבודה מול הלקוחות ועוד. הסוג השני הוא זכיינות מלאה, השיטה הנפוצה ביותר במשק בארץ. הזכיין קונה מהרשת המזכה את הזכות להשתמש בסימני ההיכר שלה כבעל עסק עצמאי: סמליה, שיטות הניהול, ערכיה, מוצריה. שיטת הזכיינות השלישית היא זכיינות מאסטר לרשת בינלאומית, רוכשים זיכיון שעוד לא הגיע לישראל ומתחילים להקים לו סניפים בארץ. שיטה רביעית ואחרונה, זכיינות מאסטר לרשת מקומית. בשיטה זו הזכיין רוכש מהרשת את האישור להפיץ אותה מעבר לים. אצלנו בפאפא ג'ונס פועלים על פי 2 שיטות זכיינות מתוך ה-4 שהוצגו כאן: מלאה ותפעולית.   
  2. בוחרים נישה – הצעד הראשון בדרך לזכיינות רשתות הוא מציאת תחום המזון המתאים. הכוונה היא לבחירת הזירה בה מעוניינים להתברג, זה יכול להיות המבורגרים, אוכל מהמטבח המקסיקני, פיצה או אפילו כנפי עוף. 
  3. בודקים את השטח – השלב הבא בדרך לזכיינות, הוא קריאת המפה, התמונה הגדולה. זה המקום לשאול את השאלות: מהו הביקוש לסוג מזון שאתם עומדים מאחוריו, מהו קהל היעד שצורך אותו, מי השחקניות המרכזיות באותה נישת מזון ספציפית, מהם טווחי המחירים הנהוגים בנישה זו, אילו זכייניות מזון עשויות לעניין אתכם ועוד. 
  4. היכרות שיטת הרשת המבוקשת – לאחר שבוחרים רשת זכיינות שמעוניינים להצטרף אליה, צריך להכיר את תרבות העבודה שלה, שיטות השיווק, שיטות הניהול, התפריט, ה-"אני מאמין", הערכים והמסרים שהיא מעבירה לציבור לקוחותיה דרך מוצריה. היכרות מעמיקה עם הרשת היא הבסיס למינוף עסקי. בפאפא ג'ונס, הזכיינים לומדים במשך חצי שנה את כל הסודות המקצועיים של זכיינות הפיצה מאמריקה. 
  5. כישורי ניהול מתאימים – מנהל טוב הוא מנהל שיודע את העבודה מ-א' ועד ת', אדם שרואה את טובת הרשת לנגד עיניו בכל עת. אך מנהל טוב באמת הוא גם אדם קשוב לצרכי העובדים, הספקים, הלקוחות. אדם אסרטיבי שלוקח יוזמה, יודע להפריד בין אמוציות למקצועיות, לצלוח זמני משבר, לזהות טרנדים ומגמות שונות בענף ולנצל אותן לטובת הרשת. הזכיינים של פאפא ג'ונס רוכשים את מיומנויות הניהול הדרושות לקידום ומינוף רשת הפיצריות.   
  6. שיתוף פעולה זה שם המשחק – בהתאם לשיטת הזכיינות המיושמת, הזכיין פועל למען קידום הסניף בבעלותו והפיכתו למוקד מבוקש. אך הוא לא עושה זאת לבד, אלא בשיתוף פעולה עם הגורמים השונים ברשת: העובדים בסניף שלו, בעלי סניפים אחרים, אנשי השיווק, מחלקות הכספים ועוד. הוא נמצא בקשר מתמיד עם הרשת. הצלחה של הסניף שלו היא בסופו של דבר הצלחה של הרשת כולה.  
  7. התמודדות עם אתגרים מקצועיים – זכיין מתמודד עם לא מעט מהמורות בדרך לעצמאות עסקית. כל צעד בדרך להקמת העסק רצוף מכשולים: סיום תקופת ההכשרה על הצד הטוב ביותר, גיוס העובדים המתאימים, בחירת המיקום הנכון לסניף, מימון הזכיינות, העברת הידע והכלים הנחוצים לעובדים החדשים. לצד זה ישנם אתגרים יום יומיים בעבודה השוטפת בסניף, כמו חוסרים בקופה או חיכוכים עם לקוח שמצריכים מענה מיידי. הזכיין צריך להיות גמיש ולדעת להגיב מהר, ביעילות ובשיקול דעת לכל סיטואציה, כל בעיה שעלולה לפגוע ברשת. 
  8. גב מהרשת המזכה – רשת מסעדות זכיינות מעניקה לזכיין החדש את כל הכלים והאמצעים להקים את הסניף החדש בבעלותו על הצד הטוב ביותר. פאפא ג'ונס למשל מעניקה תקופת הכשרה בת 6 חודשים בסניף של הרשת, מספקת מעטפת שיווקית שמייצרת מכירות כבר מההתחלה, מעניקה ייעוץ עסקי ופיננסי, עוזרת לזכיין לבחור את המיקום הנכון ביותר לסניף ומעניקה בעלות אזורית. הזכיינים של פאפא נהנים מרשת ביטחון שמכינה אותם לקראת עצמאות עסקית בצורה מיטבית. 

זכיינות ברשת פאפא ג'ונס 

פאפא ג'ונס, הרשת הצומחת ביותר בעולם שואפת להגדיל את מספר הסניפים הארצי פי 2 בשנתיים הקרובות. זו הזדמנות נדירה עבור בעלי עסקים, ועצמאיים בתחילת דרכם לקפוץ על העגלה. לצאת לעצמאות עסקית בליווי רשת מזון בינלאומית, מצליחה ומשגשגת. רשת עם מתכון מנצח להצלחה עסקית, שמשקיעה את כל מרצה בזכיינים שלה ומעניקה להם את כל הכלים, האמצעים, המשאבים הנחוצים למנף את עצמם גבוה, להגשים את החלום. לסלול את הדרך להצלחה עסקית ארוכת טווח. 
רעבים להצלחה עסקית? השאירו פרטים בעמוד זכיינות וצאו למסע מרתק עם פאפא ג'ונס